Ružić: Važno da gradovi i opštine unapređuju usluge za građane

Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić izjavio je danas da je važno to što gradovi i opštine unapređuju rad svoje uprave kako bi građanima pružili efikasnu uslugu.

“Za uspeh svih promena koje uvodimo, da bi uprava bila po meri svih građana i privrede, ključna je volja i spremnost da se stvari menjaju. Danas nagrađujemo one lokalne samouprave koje jesu pokazale najveću spremnost da uvedu uslugu bezgotovinskog plaćanja u svojim uslužnim centrima”, rekao je ministar na svečanom proglašenju najuspešnijih gradova i opština u okviru takmičenja “Šampioni bezgotovinskog plaćanja”.

On je podsetio da je Ministarstvo u prethodnom periodu podržalo 14 lokalnih samouprava da uspostave Jedinstveno upravno mesto – da omoguće građanima da dolaskom na jedan šalter, jedno mesto završe sve poslove koje imaju sa upravom.

Ministar Branko Ružić na dodeli priznanja „Šampioni bezgotovinskog plaćanja“

“Za tri godine uspeli smo da izdvojimo milion evra za gradove i opštine širom Srbije, da urede JUM i podignu kvalitet usluga”, rekao je on.

Omogućavanje bezgotovinskog plaćanja u ovim korisničkim servisima je važno jer, kako je rekao, osim toga što građanin više neće morati da obilazi  šaltere različitih institucija, neće više morati da idu ni u banke i pošte da bi platio  takse.

Dodao je da se utvrđuje i  Program razvoje eUprave odnosno, konkretne aktivnosti i mere kojima će naša uprava postati eUprava i koristiti nove tehnologije, kako bi građanima pružila kvalitetnije i brže usluge.

“Druga važna stvar je isticanje pozitivnih primera kojima želimo da podstaknemo i druge opštine i gradove da ulože maksimalan napor, kako bi za građane i privredu bili istinski servis. Sa tom namerom Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, od ove godine u okviru Fonda za lokal, pokreće nagradu za gradove i opštine koji su se istakli kao najbolji primeri dobre uprave”, dodao je ministar Ružić.

Takmičenje gradova i opština koje organizuju Kancelarija za IT i eUpravu, u saradnji s NALED-om i uz podršku kompanija Mastercard i Visa, počelo je 1. jula 2019. godine.

U 60 gradova i opština u Srbiji uvedeni su POS terminali i omogućeno je plaćanje taksi i naknada platnim karticama na šalterima lokalne administracije. Nagrađene lokalne samouprave su  Priboj, Crna Trava, Irig, Sombor, Vranje, Pančevo, Šabac, Novi Sad, Žabalj, Leskovac .