Вести и актуелности

На порталу еУправа покренута је нова електронска услуга за издавање дозвола за кретање током забране кретања за оне који пружају услугу социјалне помоћи другим особама...

Иако је због вируса COVID 19 обустављен je рад предшколских установа у Србији, Влада Републике Србије је посредством свог интернет портала еУправа и услуге еВртић омогућила грађанима електронски упис деце у вртиће....

Грађани Србије могу на порталу еУправа да користе велики број електронских услуга, што је од посебног значаја у периоду док траје борба с вирусом COVID-19.  еУслуге можете да користите од куће, са свог рачунара или са мобилног уређаја и тако смањите опасност од заразе....

Још једно Јединствено управно место отворено је данас у Житишту, а грађани у тој општини од сада ће моћи да на једном месту, брже и ефикасније заврше послове које имају са управом....

Током 2019. године у Националној академији за јавну управу организовано је укупно 359 обука за 6.357 запослених у јавној управи са задатком да се унапреде компетенције радника у јавној....

Захваљујући дигитализацији катастра, грађани сада без одласка на шалтер, у свега неколико кликова на свом рачунару или мобилном телефону, могу да имају увид у све важне податке о статус некретнине, власничким листовима, укњижби… ...

Унапређен систем паушалног опорезивања. Решења о утврђеним обавезама за предузетнике-паушалце достављају се искључиво у електронској форми, посредством портала Пореске управе – еПорези ...

Општина Прибој победила је на такмичењу “Шампиони безготовинског плаћања” и заједно са својим грађанима, који су картицама плаћали таксе, накнаде и порезе на шалтерима општинске управе....

Примена новог Закона о јавним набавкама доноси значајно смањење и поједностављивање поступака у области јавне набавке, смањење административног оптерећења и на страни наручиоца и на страни понуђача....

Oд 1. јануара 2020. биће укинута обавеза подношења пријава за порезе на имовину, пренос апсолутних права и наслеђе и поклон приликом закључења уговора о куповини стана или куће или спровођења оставинске расправе. ...

Запослени у администрацији, кроз програме Националне академије за јавну управу, уче како да пружају услуге грађанима, спроводе прописе, како да раде у тимовима, комуницирају са јавностима, воде податке, пишу стратегије и програме за креирање јавних политика и како да савладају друге вештине неопходне за рад у јавној управи....

Право на једнак и непристрасан третман, лепу реч, професионалну услугу, достојанство, учешће у доношењу одлука о располагању јавним новцем, поштовање прописаних правила – само су неки од важних постулата управе по мери свих грађана, који ће бити представљени током промотивне кампање коју је покренула Влада Републике Србије уз подршку Делегације Европске уније у Србији....

Национална академија, у складу са светским трендовима, препознаје знање и интелектуални капитал као најважнији ресурс данашњице и због тога посебну пажњу усмерава на обуку тренера. Свесни подједнаке важности преношења институционалне меморије и увођења иновативних методологија, запослени у овој институцији креирали су посебан програм за тренере....

Програмски буџет представља ефикасан механизам за спровођење реформе јавне управе. Такав буџет омогућава боље управљање учинком јавне управе, већу одговорност корисника буџета, успоставља снажнију везу између годишњег буџета, утврђивања приоритетних расхода и издатака и спровођења јавних политика и пре свега већу транспарентност потрошње....

Пред посланицима у Народној скупштини је сет пореских закона, којима се предвиђа знатно растерећење привреде, смањење пореског оптерећења рада, што би требало да допринесе даљем расту привреде и отварању нових радних места....

Kонференција интернационалних невладиних организација (ИНГО) Савета Европе је, на пленарном састанку одржаном крајем октобра 2019. године, усвојила ревидирани Kодекс добре праксе за учешће грађана у процесу доношења одлука....

Конференција интернационалних невладиних организација (ИНГО) Савета Европе је, на пленарном састанку одржаном крајем октобра 2019. године, усвојила ревидирани Кодекс добре праксе за учешће грађана у процесу доношења одлука....

Kанцеларија за сарадњу са цивилним друштвом објавила је треће измењено и допуњено издање "Водича за транспарентно финансирање удружења и других организација цивилног друштва из буџетских средстава локалних самоуправа"....

Централни регистар становништва објединиће на једном месту 13 евиденција које воде различите институције и то ће бити први пут да држава има све евиденције о грађанима на једном месту. Све електронске базе у држави биће повезане, а систем ће се ширити по успостављању нових база....

Представници 16 локалних самоуправа присуствовали су другом по реду семинару „Јачање капацитета локалних самоуправа у примени регулативе у области информационе безбедности“, који су у Нишу заједно организовале Kанцеларија за информационе технологије и електронску управу, Регулаторна агенција за електронске комуникације и поштанске услуге-РАТЕЛ, Министарство трговине, туризма и телекомуникације и Национална алијанса за локално економски развој – НАЛЕД....

Грађани Србије и службеници запослени у јавној управи налазе се у самом језгру реформских процеса. Први као корисници услуга чије је задовољство примарно, а други као кључ успешне имплементације начела добре управе, наглашено је на панелу Стратегија реформе јавне управе 2030, који је одржан 23. октобра 2019. године....

Kанцеларија за информационе технологије и електронску управу је у Kрагујевцу заједно са Регулаторном агенцијом за електронске комуникације и поштанске услуге – РАТЕЛ, Министарством трговине, туризма и телекомуникација и Нациналном алијанском за локални економски развој – НАЛЕД организовала први по реду семинар „Јачање капацитета локалних самоуправа у примени регулативе у области информационе безбедности“....

Уз помоћ информационог система еУпис који је укључен у све основне школе у Србији, до сада је уписано и распоређено по одељењима 120.000 ученика. Истовремено, родитељи ђака првака ослобођени су обавезе да приложе извод из матичне књиге рођених и пријаву о пребивалишту....

Чак 1.000 возача у Србији добило је возачку дозволу од МУП-а директно на кућну адресу. Захваљујући могућности да путем портала еУправа наруче овај документ, грађани нису морали да чекају у реду чиме штеде своје време....

Преко националног Портала еУправа 48.000 деце је пријављено у вртић на лак начин и без одласка на шалтер. Бесплатан сервис еВртић је већ доступан у 17 градова и општина у Србији, а ово је једна од првих електронских услуга које су тријумфовале над класичним, будући да је већина родитеља овим путем пријавила своје дете у предшколску установу....

Током последње две године у Србији је издато више од 80.000.000 еРецепата, а број одласка код лекара због рецепта смањен је за 20 до 60 одсто, у зависности од величине здравствене установе. Овом електронском услугом значајно је смањена папирна администрација и остварена велика уштеда....

Више од 200.000 беба у Србији регистровано је преко еСервиса "Бебо, добродошла на свет" од како је овај систем покренут 2016. године. То значи да је више од 90 процената родитеља искористило електронску пријаву новорођене деце....

Србија је данас један од лидера у региону када је у питању информациони систем размене података државних органа. О томе сведочи чињеница да је, од почетка дигитализације јавне управе у Србији, путем сервисне магистрале органа, размењено чак 5.300.000 докумената....

Град Вршац је спреман да за јавност отвори велики број података које поседује и укључи се у рад националног Портала отворених података, речено је у Вршцу на састанку представника Kанцеларије за информационе технологије и електронску управу Владе Републике Србије са представницима Града Вршца и локалних јавних предузећа. На овом састанку су дефинисане и конкретне активности које ће допринети да овај град постане један од шампиона у отварању података....

Министарство државне управе и локалне самоуправе ради на Предлогу програма развоја електронске управе 2019-2020, скупу мера и активности за даљи развој еСервиса и веће коришћењ еУправе у раду запослених....