Reforma upravnog postupka

Jedna od prvih aktivnosti koje su dale snažan zamajac promeni rada administracije bilo je usvajanje novog Zakona o opštem upravnom postupku 29. februara 2016. godine. Razlog promena ovog ključnog zakona za rad službenika bio je jasan: „Jedan od osnovnih ciljeva Vlade Republike Srbije jeste uspostavljanje moderne, uređene, efikasne i delotvorne države. Zakon o opštem upravnom postupku jeste snažan mehanizam dugo očekivane sprovodive politike transformacije javne uprave u servis građana i privrede“.

 

Zakon o opštem upravnom postupku, poznat kao ZUP, smatra se ključnim za obezbeđivanje efikasnijih i kvalitetnih usluga prema građanima i istovremeno važan za doprinos unapređenja pravne sigurnosti i poboljšanja privrednog ambijenta.

 

Suštinski, Zakon je doneo ključnu promenu koja se odnosi na obavezu službenika da razmenjuju podatke i dokumenta iz službenih evidencija između sebe, na bilo koji način.

 

S obzirom da je digitalizacija važan segment reforme, Vlada Republike Srbije obezbedila je i mehanizam za elektronsku razmenu podataka  – platformu „eZUP“. Informacioni sistem eZUP je sofisticiran alat za elektronsku razmenu podataka svih organa javne uprave, što je veliki korak u automatizovanju administrativnih postupaka i značajan iskorak ka uvođenju moderne elektronske uprave u Srbiji. Na ovaj način država se okreće ka građanima kroz brži i efikasniji rad organa uprave, kako na centralnom, tako i na lokalnom nivou.

 

Danas eZUP povezuje 18 baza podataka osam velikih institucija u Srbiji: matične knjige našeg Ministarstva, baze MUP-a, Poreske uprave, Fonda PIO, Nacionalne službe za zapošljavanje, Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, Republičkog geodetskog zavoda  i Ministarstva pravde.

960670

puta službenici preko eZUP-a razmenili podatke ne tražeći ih od građana