Novi Portal eUprava dostupan građanima Srbije

Nakon skoro 11 godina građanima Srbije dostupan je novi Portal eUprava. Portal ima novi dizajn i funkcionalnosti, njegov sadržaj je prilagođen mobilnim i tablet uređajima, a nalazi se na staroj adresi euprava.gov.rs.

Prvi put u Srbiji u sistemu elektronske uprave uvedena je elektronska identifikacija uz korišćenje mobilnog telefona tj. dvofaktorska autentikacija,  što će omogućiti da u narednom periodu sve usluge elektronske uprave budu dostupne na mobilnom telefonu.

Ovo je više nego bitan korak u razvoju elektronske uprave koji suštinski omogućava razvoj mUprave u Republici Srbiji. Uvođenje dvofaktorske autentikacije će omogućiti da u narednom periodu sve usluge elektronske uprave budu dostupne na mobilnom telefonu. Deo novog sistema je i nacionalni Portal za elektronsku identifikaciju građana i privrede. Očekuje se i povezivanje drugih državnih portala (LPA, APR, ePorezi, CROSO) sa novim sistemom elektronske identifikacije i tako će se konačno prevazići problem koji su korisnici imali sa različitim operativnim sistemima i instalacijom čitača kvalifikovanih elektronskih sertifikata.

Korisnici sa kvalifikovanim elektronskim sertifikatom sami mogu da izgenerišu nalog dvofaktorske autentikaicje, a da će do kraja februara izdavanje naloga dvofaktorske autentikacije biti dostupno i na različitim šalterima u Srbiji.

Na novom Portalu eUprava građani po prvi put mogu da vide svoje podatke iz 15 različitih registara u nadležnosti Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave (matične knjige rođenih i venčanih), Ministarstva unutrašnjih poslova (podaci iz lične karte, pasoša, prebivalište, državljanstvo, boravište, vozačke dozvole, registracija vozila, oružje u legalnom posedu), Centralnog registra socijalnog osiguranja, Nacionalne službe za zapošljavanje (trenutna evidencija i istorija evidencije), Republičkog geodetskog zavoda i PIO fonda. Ovo znači da će građani imati na jednom mestu transparentan uvid u sve svoje podatke. Sledeći korak je da se građanima omogući uvid u lične podatke u registrima lokalne poreske administracije i Poreske uprave Republike Srbije.

Nova funkcionalnost pristupa podacima će pomoći daljem razvoju eUprave u Srbiji jer će građani biti u prilici da lako provere tačnost svojih podataka i po potrebi obrate nadležnoj instituciji kako bi se ti podaci ispravili.

Informacije i usluge na novom Portalu organizovane prema životnim događajima, u ovom trenutku to je 8 oblasti – porodični život, vrtić, osnovno obrazovanje, srednje obrazovanje, studiranje, traženje posla, kupovina nepokretnosti, kao i otpočinjanje poslovanja i osnivanje firme. Ove oblasti sadrže odgovore na 300 pitanja koja su prikupljena iz anketa koje su građani popunjavali.

Preko 980.000 već postojećih korisnika eUprave mogu bez ikakvih problema da koriste novi sistem eUprave sa svojim starim korisničkim imenom i lozinkom.

Važno: Korisnici koji izaberu da se prijavljuju dvofaktorskom autentikacijom, potrebno je da preuzmete aplikaciju „ConsentID”:

  • Za Android korisnike, aplikaciju možete da preuzmete ovde.
  • Za iOS korisnike, aplikaciju možete da preuzmete ovde.

Napomena: U zavisnosti od jezika koji ste izabrali na telefonu, aplikacija će Vam se ispisivati na tom jeziku prilikom korišćenja.

Detaljno uputstvo za korišćenje aplikacije ConsentID, možete preuzeti ovde.